មូលនិធិខ្មែរជួយខ្មែរជួយកុមារនៅតំបន់ដាច់ស្រយាលនាខេត្តភាគឦសាន
សមាគមមូលនិធិខ្មែរជួយខ្មែរ (KHK) ដែលមានមូលដ្ឋាននៅសហរដ្ឋអាមេរិក កំពុងអនុវត្តគម្រោងរបស់ខ្លួនលើវិស័យអប់រំសិក្សាធិការនៅតំបន់ដាច់ស្រយាល នាខេត្តភាគឦសាន។ បេសកកម្មនេះ ផ្ដោតសំខាន់ជួយកុមារ និងយុវជនរស់នៅតំបន់ដាច់ស្រយាលនៅខេត្តស្ទឹងត្រែង ឲ្យមានលទ្ធភាពសិក្សាបានគ្រប់គ្រាន់នៅមូលដ្ឋានពួកគេរស់នៅ។
មន្ត្រីអង្គការមូលនិធិខ្មែរជួយខ្មែរសង្កេតឃើញថា កុមាររស់នៅតំបន់ដាច់ស្រយាលភាគច្រើនប្រឈមបោះបង់ការសិក្សា ដោយសារខ្វះសាលារៀន ឬសាលានៅឆ្ងាយពីផ្ទះ និងខ្វះអគារសិក្សាជាដើម។ បញ្ហានេះសមាគមមូលនិធិខ្មែរជួយខ្មែរសហការជាមួយធនាគារពិភពលោក និងអង្គការ អេស.អេ.ជី (SAJ=SCHOOL AID JAPAN) របស់ជប៉ុន បានអនុវត្តគម្រោងរបស់ខ្លួនជាលើកដំបូងទាក់ទិនវិស័យអប់រំ តាំងពីឆ្នាំ២០១៣ ឋិតនៅភូមិគីឡូម៉ែត្រលេខ២០ សង្កាត់សាមគ្គី ក្រុងស្ទឹងត្រែង។
ប្រធានប្រតិបត្តិសមាគមមូលនិធិខ្មែរជួយខ្មែរ លោក ស៊ឹម សាខន ឲ្យដឹងនៅថ្ងៃទី១៧ វិច្ឆិកា ថា ស្ថានភាពពលរដ្ឋនៅតំបន់ដាច់ស្រយាលនៅខេត្តស្ទឹងត្រែង ភាគច្រើនក្រីក្រ ហើយពុំមានលទ្ធភាពបញ្ជូនកូនចៅទៅរៀននៅសាលាអនុវិទ្យាល័យក្បែរទីរួមខេត្ត ដោយសារសាលាឆ្ងាយពីផ្ទះពួកគេរស់នៅជិត ២០គីឡូម៉ែត្រ។
អង្គការលោកសហការជាមួយធនាគារពិភពលោក និងអង្គការ អេស.អេ.ជី របស់ជប៉ុន សាងសង់អគារសិក្សាពីរខ្នង មាន ១០បន្ទប់។ លោកថា អង្គការលោកបានផ្ដល់សម្ភារៈសិក្សាដល់កុមារទាំងនោះ ដូចជាកង់ សម្ភារៈកីឡា បង្គន់អនាម័យ អណ្ដូងទឹក និងសាងសង់ផ្ទះជូនអនាព្យាបាលសិស្សដែលរងគ្រោះដោយអគ្គិភ័យកន្លងមក។ សមាគមមូលនិធិខ្មែរជួយខ្មែរគ្រោងនឹងបើកមណ្ឌលមនុស្សចាស់ នៅខេត្តស្ទឹងត្រែង ដើម្បីជួយផ្គត់ផ្គង់មនុស្សចាស់ដែលគ្មានទីពឹង៖ «បញ្ហាទាំងអស់នេះខ្ញុំសូមអំពាវនាវអង្គការជាតិ និងអន្តរជាតិ ព្រមទាំងសប្បុរសជននានា មេត្តាបន្តការជួយផ្ដល់ ឧបត្ថម្ភគាំទ្រតាមរយៈអង្គការ KHK ឬដល់សាលានេះផ្ទាល់។ សូមឲ្យរាជរដ្ឋាភិបាលមេត្តាជួយទំនុកបម្រុងដល់សាលាឆ្ងាយៗដូចជាសាលាដាច់ស្រយាលនេះដែរ។ សូមឲ្យគាត់ជួយមើលដល់ក្រុមការងាររបស់ក្រសួង និងមន្ទីរផង»។
ដូចគ្នានេះដែរ នាយកសាលាអនុវិទ្យាល័យព្រៃចាស់សាមគ្គី លោក ប៉ាល់ សុវណ្ណារ៉ា កត់សម្គាល់ថា កត្តាជីវភាព រួមផ្សំសាលារៀនឆ្ងាយពីផ្ទះផងនោះ សិស្សនៅតំបន់នេះ បានបោះបង់ការសិក្សាជាង ២០០នាក់ ហើយសិស្សដែលមករៀនទៀងទាត់មាន ១៧៩នាក់ ក្នុងឆ្នាំសិក្សា ២០១៥-២០១៦ នេះ។ លោកកត់សម្គាល់ទៀតថា កន្លងទៅសិស្សនៅតំបន់នេះភាគតិចណាស់មានលទ្ធភាពបន្តសិក្សាថ្នាក់អនុវិទ្យាល័យបាន ពោលពួកគេអាចសិក្សាត្រឹមថ្នាក់បឋមសិក្សា។ ហេតុនេះគម្រោងបង្កើតអនុវិទ្យាល័យនៅតំបន់នេះ និងការផ្ដល់សម្ភារៈសិក្សាដល់សិស្សរបស់អង្គការសង្គមស៊ីវិល អាចជាផ្នែកមួយទប់ស្កាត់អត្រាបោះបង់ការសិក្សារបស់សិស្ស និងចូលរួមលើស្ទួយវិស័យអប់រំជាមួយរដ្ឋាភិបាល។
លោក ប៉ាល់ សុវណ្ណារ៉ា៖ «កសាងសាលាមានអត្ថប្រយោជន៍ណាស់ ធ្វើឲ្យកុមារគាត់មានទឹកចិត្ត មានកន្លែងរៀនដែលត្រឹមត្រូវមិនក្ដៅដូចសព្វថ្ងៃ។ សាលាស័ង្កសីដល់ខែ៤ ទៅខែ៥ គឺក្ដៅហើយជូនណាដល់ម្លប់ក៏មានដែរ។ តែឥឡូវយើងរៀបចំបានសាលាថ្មី ហើយខែមួយទៅខែពីរយើងបានរៀបចំមកសិក្សាហើយយើង មានភាពកក់ក្ដៅ ហើយលោកគ្រូ អ្នកគ្រូក៏ចង់មកចូលសាលានេះដែរ»។
គ្រូបង្រៀនសាលាបឋមសិក្សាព្រៃចាស់ គឺកញ្ញា អ៊ូ គន្ធធាវី កត់សម្គាល់ថា មុនឆ្នាំ២០១៣ សាលានេះមានស្ថានភាពយ៉ាប់យ៉ឺនខ្លាំង ប្រក់ស្លឹក ហើយខ្វះជញ្ជាំង និងខ្វះខាតសម្ភារៈសិក្សាច្រើនដែលជាឧបសគ្គប៉ះពាល់ដល់ការសិក្សារបស់សិស្ស។ ក្រោយមកនៅឆ្នាំ២០១៣ សមាគមមូលនិធិខ្មែរជួយខ្មែរ បានផ្តល់សម្ភារៈសិក្សាជាហូរហែ។ កញ្ញាសង្កេតឃើញថា សិស្សានុសិស្ស រីករាយយ៉ាងខ្លាំងនៅគ្រាដែលពួកគេទទួលបានសម្ភារៈសិក្សា អគារសិក្សាថ្មី និងបរិយាកាសសាលារៀនប្រសើរជាងមុនច្រើន៖ «មានអនុវិទ្យាល័យគឺមានភាពងាយស្រួលដល់គាត់ គឺគាត់មិនត្រូវចាំបាច់ថា ចំណាយថវិកាច្រើន ឬក៏ពិបាកក្នុងការត្រូវការយានជំនិះត្រូវជិះទៅខេត្តអ៊ីចឹង»។
គម្រោងអភិវឌ្ឍន៍វិស័យអប់រំរបស់សមាគមមូលនិធិខ្មែរជួយខ្មែរ មានបេសកកម្មជួយដល់កុមារ និងពលរដ្ឋនៅខេត្តមួយចំនួនទៀត ដូចជា ខេត្តកំពង់ចាម ព្រៃវែង សៀមរាប បន្ទាយមានជ័យ បាត់ដំបង កណ្ដាល និងខេត្តកំពង់ស្ពឺ។
របាយការណ៍សមាគមមូលនិធិខ្មែរជួយខ្មែរ ឲ្យដឹងថា ធនាគារពិភពលោក និងអង្គការ អេស.អេ.ជី របស់ជប៉ុន បានឧបត្ថម្ភអគារសិក្សាពីរខ្នង មួយខ្នងមាន ៥បន្ទប់ ចំណាយថវិកាអស់ជិត ១៣ម៉ឺនដុល្លារ (១២៧.១៣៥) ហើយសម្ភារៈសិក្សាមានបង្គន់ ស្រះទឹក និងកង់ជាដើម ជាជំនួយរបស់សមាគមមូលនិធិខ្មែរជួយខ្មែរដែលត្រូវចំណាយថវិកាអស់ជិត ១០ម៉ឺនដុល្លារ៕
No comments:
Post a Comment