Sunday, December 4, 2016

ព្រឹទ្ធាចារ្យ​ចាប៉ី​ដង​វែង​លោក គង់ ណៃ ចង់​ឲ្យ​រដ្ឋាភិបាល​បង្កើត​ទីកន្លែង​សម្រាប់​ប្រគំ​ចាប៉ី


ព្រឹទ្ធាចារ្យ​ផ្នែក​ចាប៉ី​ដង​វែង លោក គង់ ណៃ (វ៉ែនតា​ខ្មៅ) ថត​រូប​អនុស្សាវរីយ៍​ក្នុង​កម្មវិធី​មហោស្រព​សិល្បៈ កំណាព្យ និង​ចម្រៀង​ខ្មែរ​ជា​សកល​លើក​ទី​៤ នៅ​ថ្ងៃ​ទី​៣ ខែ​ធ្នូ ឆ្នាំ​២០១៦។ RFA/Sorn Chanratha



ព្រឹទ្ធាចារ្យ​ផ្នែក​ចាប៉ី​ដង​វែង លោក គង់ ណៃ ចង់​ឲ្យ​រាជ​រដ្ឋាភិបាល​បង្កើត​ទីកន្លែង​សម្រាប់​សម្ដែង​ចាប៉ី​ដង​វែង ដើម្បី​ឲ្យ​អ្នក​ដែល​ចង់​រៀន​ចាប៉ី បាន​រៀន​សូត្រ​ពី​គ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក។ ការ​លើក​ឡើង​នេះ ខណៈ​ក្រុម​ចាប៉ី​ដង​វែង​ប្រមាណ ២០​នាក់ រួម​គ្នា​សម្ដែង​កាល​ពី​ថ្ងៃ​ទី​៣ ខែ​ធ្នូ ក្នុង​កម្មវិធី​មហោស្រព​សិល្បៈ កំណាព្យ និង​ចម្រៀង​ខ្មែរ​ជា​សកល​លើក​ទី​៤ ដែល​សហការ​រៀបចំ​ដោយ​ក្រសួង​ចំនួន​៤ មាន​ក្រសួង​វប្បធម៌ និង​វិចិត្រ​សិល្បៈ ក្រសួង​ព័ត៌មាន ក្រសួង​ទេសចរណ៍ និង​ក្រសួង​អប់រំ យុវជន និង​កីឡា។

«ភ្លេង​ចាប៉ី​ដង​វែង»

សំឡេង​ចាប៉ី​ដង​វែង​បាន​បន្លឺ​ឡើង​នៅ​មុខ​អ្នក​ចូលរួម​ទស្សនា​ប្រមាណ ២​ពាន់​នាក់ ក្នុង​សាល​មហោស្រព​កោះ​ពេជ្រ។ អ្នក​លេង​ចាប៉ី​ដង​វែង នៅ​តែ​ចាត់​ទុក​ថា ឧបករណ៍​ភ្លេង​បុរាណ​ខ្មែរ​មួយ​នេះ នៅ​តែ​មិន​សូវ​មាន​អ្នក​គេ​ស្គាល់ និង​ចាប់​អារម្មណ៍​នៅ​ឡើយ។

ព្រឹទ្ធាចារ្យ​ផ្នែក​ចាប៉ី​ដង​វែង លោក គង់ ណៃ មើល​ឃើញ​ថា បច្ចុប្បន្ន​មាន​អ្នក​ដែល​ស្រឡាញ់ និង​ចូល​ចិត្ត​រៀន​ចាប៉ី​នេះ​តិចតួច​ណាស់។ លោក​ចង់​ឃើញ​រាជ​រដ្ឋាភិបាល និង​អង្គការ​អប់រំ វិទ្យាសាស្ត្រ និង​វប្បធម៌​នៃ​អង្គការ​សហប្រជាជាតិ ហៅ​កាត់​ថា យូណេស្កូ (UNESCO) ជួយ​ទំនុក​បម្រុង​ជា​ថវិកា​ទៅ​ដល់​គ្រូ និង​សិស្ស​ដែល​កំពុង​សិក្សា​ផ្នែក​ចាប៉ី​ដង​វែង ដើម្បី​លើក​ទឹក​ចិត្ត​ដល់​ពួក​គេ​ក្នុង​ការ​ចូលរួម​អភិរក្ស​ឧបករណ៍​ភ្លេង​ខ្មែរ​មួយ​នេះ។

ព្រឹទ្ធាចារ្យ​ផ្នែក​ចាប៉ី​ដង​វែង លោក គង់ ណៃ មាន​ប្រសាសន៍​បន្ត​ថា៖ «មាន​កន្លែង​សម្ដែង មាន​រៀបចំ​ជា​ផ្ទះ​ល្វែង​មួយ​ដែល​ប្រមូល​ចាប៉ីៗ​ហ្នឹង ដើម្បី​ឲ្យ​នៅ​មូល​គ្នា​ម្តុំ។ យើង​នឹង​ប្ដូរ... គេ​ហៅ​ថា​ប្ដូរ​រៀន​សូត្រ​ពី​គ្នា ដូច​ថា​អ្នក​ណា​ដែល​រៀន​មិន​ចេះ យើង​រៀន​សូត្រ​ត​ពី​គ្នា។ ខ្ញុំ​ថា​អា​ហ្នឹង​បែប​បាន​កម្លាំង។ អា​ហ្នឹង​មាន​កម្លាំង អា​ហ្នឹង​តាម​យោបល់​ខ្ញុំ។ ប៉ុន្តែ​ក្រែង​ថា រាជ​រដ្ឋាភិបាល​យើង​លោក​មាន​ការ​ខ្វះខាត លោក​រៀបចំ​ឲ្យ​ខ្ញុំ​មិន​បាន ខ្ញុំ​ក៏​មិន​ដឹង​ដែរ ព្រោះ​ឥឡូវ​នៅ​បែក​គ្នា​អស់​ហើយ ហើយ​ចាប៉ី​ចាស់ៗ​ហ្នឹង​វា​នៅ​តិច​ទៅ​ទៀត នៅ​តែ​ខ្ញុំ (គង់ ណៃ) នៅ​តែ​នាយ ប៉េ នៅ​តែ​បង ប្រាជ្ញ ឈួន។ បង ប្រាជ្ញ ឈួន ឈឺ​ទៅ​ទៀត»។
ចាប៉ី​ដង​វែង ២០១៦ ៨៥៥កម្មវិធី​មហោស្រព​សិល្បៈ កំណាព្យ និង​ចម្រៀង​ខ្មែរ​ជា​សកល​លើក​ទី​៤ នៅ​ថ្ងៃ​ទី​៣ ខែ​ធ្នូ ឆ្នាំ​២០១៦។ RFA/Sorn Chanratha

ចាប៉ី​ដង​វែង គឺ​ជា​ឧបករណ៍​ភ្លេង​មួយ​ប្រភេទ​សម្រាប់​ចូលរួម​ប្រគំ​ក្នុង​វង់​ភ្លេង​អារក្ស និង​ភ្លេង​ការ។ ចាប៉ី​ដង​វែង​នេះ ក៏​អាច​សម្ដែង​ទោល​តែ​ឯង​ផង​ដែរ​ក្នុង​ពិធី​ជាវ​ខាន់ស្លា ពិធី​កោរ​ជុក បុណ្យ​បំបួស​នាគ និង​បុណ្យ​កឋិន ជាដើម។

ប្រធាន​ក្រុម​សហគមន៍​ចាប៉ី​អមតៈ និង​ជា​សិស្ស​របស់​ព្រឹទ្ធាចារ្យ គង់ ណៃ គឺ​លោក ពេជ្រ សារ៉ាត់ យល់​ថា ចាប៉ី​ដង​វែង​នៅ​មិន​ទាន់​ត្រូវ​បាន​ផ្សព្វផ្សាយ​ទូលំទូលាយ​នៅ​ឡើយ​ទេ។ លោក​ថា សាធារណជន​ខ្លះ​នៅ​តែ​ជឿ​ថា ការ​រៀន​ចាប៉ី​ធ្វើ​ឲ្យ​មនុស្ស​ងងឹត​ភ្នែក ជាដើម ដូច្នេះ​លោក​ស្នើ​ឲ្យ​រាជ​រដ្ឋាភិបាល​ដាក់​បញ្ចូល​មុខវិជ្ជា​ចាប៉ី​ដង​វែង​ទៅ​ក្នុង​កម្មវិធី​សិក្សា និង​រៀបចំ​ឲ្យ​មាន​ទីតាំង​ជាក់លាក់​មួយ​សម្រាប់​សម្ដែង​បង្ហាញ​ទៅ​ដល់​មហាជន៖ «មាន​មហោស្រព​មួយ ថា​រឿង​រាល់​ខែ​ត្រូវ​តែ​ប្រគំ​ចាប៉ី​ដង​វែង ទោះ​បី​ជា​មាន​ភ្ញៀវ​ម្នាក់​ពីរ​នាក់​ក៏ដោយ ត្រូវ​តែ​មាន​ការ​ប្រគំ​ដើម្បី​អី ដើម្បី​ឲ្យ​កូន​ក្មេង​ជំនាន់​ក្រោយ។ គាត់​ថា អឺស! ខ្ញុំ​ចង់​រៀន ដោយសារ​ខ្ញុំ​ពេល​ដែល​រៀន​ចប់ ខ្ញុំ​ទៅ​សម្ដែង​កន្លែង​ហ្នឹង​មួយ​ខែ គេ​សម្ដែង​ម្តង អន្តរជាតិ​មក​គេ​មើល​ទៅ។ ខ្ញុំ​ចង់​បាន​ទីតាំង​មួយ​ជាក់លាក់ ហើយ​ខ្ញុំ​នឹង​បង្ហាត់​បង្រៀន»។

ប្រធាន​ក្រុម​សហគមន៍​ចាប៉ី​អមតៈ លោក ពេជ្រ សារ៉ាត់ បាន​ហៅ​សំឡេង​ចាប៉ី ថា​ជា​សំឡេង​ទិព្វ ដែល​អាច​ធ្វើ​ឲ្យ​មនុស្សម្នា​បាត់​អស់​អារម្មណ៍​តានតឹង នៅ​ពេល​ដែល​ឮ​សំឡេង​របស់​វា។

កាល​ពី​ថ្ងៃ​ទី​៣០ ខែ​វិច្ឆិកា ឆ្នាំ​២០១៦ គណៈកម្មការ​អន្តរ​រដ្ឋាភិបាល​នៃ​អង្គការ​អប់រំ វិទ្យាសាស្ត្រ និង​វប្បធម៌ នៃ​អង្គការ​សហប្រជាជាតិ ហៅ​កាត់​ថា យូណេស្កូ (UNESCO) បាន​ដាក់​បញ្ចូល​ចាប៉ី​ដង​វែង​របស់​ខ្មែរ​ទៅ​ក្នុង​បញ្ជី​បេតិកភណ្ឌ​អរូបិយ​នៃ​មនុស្ស​ជាតិ។

នៅ​រសៀល​ថ្ងៃ​ទី​៣ ធ្នូ ក្រសួង​វប្បធម៌ និង​វិចិត្រ​សិល្បៈ រៀបចំ​ឲ្យ​មាន​ការ​សម្ដែង​ចាប៉ី​ដង​វែង​ជា​ក្រុម ក្នុង​កម្មវិធី​មហោស្រព​សិល្បៈ​កំណាព្យ និង​ចម្រៀង​ខ្មែរ​ជា​សកល​លើក​ទី​៤ ដែល​ធ្វើ​ឡើង​នៅ​សាល​មហោស្រព​កោះ​ពេជ្រ ដើម្បី​ផ្សព្វផ្សាយ​ឲ្យ​អ្នក​ចូលរួម​បាន​ដឹង​អំពី​ការ​ដាក់​ឧបករណ៍​ភ្លេង​បុរាណ​ខ្មែរ​មួយ​នេះ ទៅ​ក្នុង​បញ្ជី​បេតិកភណ្ឌ​វប្បធម៌​អរូបិយ​នៃ​មនុស្ស​ជាតិ​របស់​អង្គការ​យូណេស្កូ ផង​ដែរ។

និស្សិត​ម្នាក់​ដែល​បាន​ចូលរួម​ទស្សនា​ការ​សម្ដែង​ចាប៉ី​ដង​វែង​ជា​ក្រុម គឺ​កញ្ញា ង៉េត វណ្ណៈ ថ្លែង​ថា កញ្ញា​រីករាយ​ដែល​បាន​ទស្សនា និង​សិក្សា​អំពី​ឧបករណ៍​ភ្លេង ដែល​ជា​សម្បត្តិ​វប្បធម៌ និង​អរិយធម៌​របស់​ខ្មែរ។

កញ្ញា​យល់​ថា ការ​ដាក់​បញ្ចូល​ចាប៉ី​ដង​វែង​ទៅ​ជា​សម្បត្តិ​បេតិកភណ្ឌ​ពិភពលោក​នេះ គឺ​ជា​រឿង​ល្អ​បំផុត​ដើម្បី​អាច​ជួយ​ឲ្យ​ពិភពលោក​បាន​ស្គាល់​អំពី​វប្បធម៌​របស់​ខ្មែរ៖ «មាន​អត្ថន័យ​ថា ដើម្បី​ឲ្យ​ទូទាំង​ពិភពលោក​ហ្នឹង​ស្គាល់​អំពី​វប្បធម៌ និង​អរិយធម៌​របស់​ប្រទេស​កម្ពុជា ផ្ទាល់»។

ទោះ​យ៉ាង​ណា ប្រធាន​ក្រុម​សហគមន៍​ចាប៉ី​អមតៈ លោក ពេជ្រ សារ៉ាត់ សង្កេត​ឃើញ​ថា មាន​យុវជន​តិចតួច​ណាស់​ដែល​ចាប់​អារម្មណ៍​លើ​ឧបករណ៍​ភ្លេង​បុរាណ​ខ្មែរ​មួយ​នេះ។ លោក​ចង់​ឲ្យ​រាជ​រដ្ឋាភិបាល​ជួយ​ផ្គត់ផ្គង់​ទៅ​ដល់​គ្រូ សិស្ស​ផ្នែក​ចាប៉ី និង​បង្កើត​មូលនិធិ​សម្រាប់​ទ្រទ្រង់​ក្រុម​អ្នក​ផ្សព្វផ្សាយ​ចាប៉ី​ដង​វែង​នេះ​នៅ​តាម​មូលដ្ឋាន​ផង៕

No comments:

Post a Comment