រថយន្តដឹកកម្មករនៅតាមបណ្ដោយផ្លូវជាតិលេខ៣ ស្ថិតក្នុងស្រុកគងពិសី ខេត្តកំពង់ស្ពឺ កាលពីថ្ងៃទី១៨ ខែតុលា ឆ្នាំ២០១៦។ RFA/Morm Moniroth |
អ្នកស្លាប់ និងអ្នករបួសដោយសារគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍ នៅតែមានតួលេខខ្ពស់ បើទោះជាអត្រាស្លាប់ និងរបួសធ្លាក់ចុះជាងមុន។ បច្ចុប្បន្ននេះ តួលេខគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍កើតច្រើនចំពោះក្រុមកម្មកររោងចក្រកាត់ដេរ ដែលបង្កការព្រួយបារម្ភកាន់តែខ្លាំង។
ប្រធានសម្ព័ន្ធសហជីពចលនាកម្មករ លោក ប៉ាវ ស៊ីណា ថ្លែងនៅរសៀលថ្ងៃទី២៤ ធ្នូ ថា ស្ថានភាពគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍ដែលកើតឡើងចំពោះកម្មករជាប់ៗគ្នានៅក្នុងបច្ចុប្បន្ននេះ ក្លាយជាកង្វល់ខ្លាំងចំពោះសុវត្ថិភាពកម្មករ។
ការថ្លែងរបស់លោក ប៉ាវ ស៊ីណា គឺភ្ជាប់ទៅនឹងគ្រោះថ្នាក់ក្រឡាប់រថយន្តមួយនៅខេត្តស្វាយរៀង កាលពីថ្ងៃទី២៣ ធ្នូ ដែលបណ្ដាលឲ្យមានមនុស្សរងរបួស ៤៤នាក់៖ «ឃើញថារយៈពេលចុងក្រោយហ្នឹង វាហាក់ដូចកើតឡើងសឹងរៀងរាល់ថ្ងៃ ហើយរឿងដែលកើតឡើងនោះ ធ្វើឲ្យកម្មករកម្មការិនីរន្ធត់ចិត្ត។ គាត់ហាក់ដូចជាស្មារតីគាត់នៅតែដក់ជាប់ហេតុការណ៍ គាត់តែងតែឃើញញឹកញាប់ ហើយអ្វីដែលសំខាន់ ខ្ញុំឃើញថា វិធានការទប់ស្កាត់របស់ក្រសួងពាក់ព័ន្ធហ្នឹង ហាក់ដូចជាអត់សូវមានប្រសិទ្ធភាពទេ»។
លោក ប៉ាវ ស៊ីណា បន្តទៀតថា រដ្ឋគួរតែបង្កើតគោលនយោបាយថ្មីៗថែមទៀត ដើម្បីបង្កើនសុវត្ថិភាពចំពោះកម្មករ៖ «ដូចជាការឲ្យនិយោជកគាត់ធានារ៉ាប់រងដឹកជញ្ជូនកម្មករដោយផ្ទាល់ ឬធ្វើជាកន្លែងស្នាក់នៅដល់បងប្អូនកម្មករ ដើម្បីឲ្យពួកគាត់មានលទ្ធភាព។ ឧទាហរណ៍ថា បើក្រុមហ៊ុនចេញថ្លៃដឹកជញ្ជូនឲ្យ ឬផ្ដល់ការដឹកជញ្ជូន មានន័យថា ឡានដែលគាត់ជិះ គឺវាអាចមានសុវត្ថិភាពជាង ហើយទីពីរ គាត់មិនជំរុញចិត្តបង្ខំឲ្យម្ចាស់ឡានគាត់បើកបរលឿន ដើម្បីបានទៅដល់ទាន់ម៉ោងធ្វើការ កុំឲ្យកាត់លុយកាត់កាក់អីពួកគាត់។ ទីពីរ ប្រសិនបើសង់ជាផ្ទះឲ្យពួកគាត់ស្នាក់នៅ គឺវាកាន់តែល្អប្រសើរទៀត»។
ទាក់ទងបញ្ហានេះ ត្រូវបានលោក ជាវ ប៊ុនរិទ្ធ ប្រធានការិយាល័យគោលនយោបាយនៃបេឡាជាតិរបបសន្តិសុខសង្គម (ប.ស.ស) នៃក្រសួងការងារ និងបណ្ដុះបណ្ដាលវិជ្ជាជីវៈ មានប្រសាសន៍បញ្ជាក់ថា សម្រាប់វិធានការពង្រឹងសុវត្ថិភាពចំពោះកម្មករបច្ចុប្បន្ននេះ ខាងក្រសួងលោកកំពុងពង្រឹងសុវត្ថិភាពចរាចរណ៍ជាមួយអ្នកបើកបរដឹកជញ្ជូនកម្មករជាញឹកញាប់ តាមរយៈក្រុមការងារឈ្មោះថា ក្រុមការងារសុវត្ថិភាពចរាចរណ៍លើមធ្យោបាយដឹកជញ្ជូនកម្មករ៖ «យើងបានចុះទៅផ្សព្វផ្សាយអប់រំអំពីច្បាប់ស្ដីពីចរាចរណ៍ផ្លូវគោក ក៏ដូចជាសុវត្ថិភាពចរាចរណ៍លើមធ្យោបាយដឹកជញ្ជូន ក៏ដូចជាបច្ចេកទេសថែទាំយានយន្ត ចុះទៅបណ្ដុះបណ្ដាលផ្ដល់ប័ណ្ណបើកបរ ដោយសហការជាមួយក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន។ ពាក់ព័ន្ធទៅនឹងបងប្អូនដឹកជញ្ជូនកម្មករនេះ ឃើញថា កន្លងមក មិនមែនតែគ្រោះថ្នាក់ដោយសារខ្លួនគាត់ទេ ដោយសាររថយន្តបង្កមួយចំនួនដែរ។ មានន័យថា គាត់អាចបង្កគ្រោះថ្នាក់ខ្លួនឯង ហើយរថយន្តដទៃក៏បង្កគ្រោះថ្នាក់មកដល់រថយន្តដឹកកម្មករដែរ»។
ប្រធានសម្ព័ន្ធសហជីពចលនាកម្មករ លោក ប៉ាវ ស៊ីណា ផ្ដល់អនុសាសន៍ថា រដ្ឋាភិបាលខ្លួនឯង ឬសហការជាមួយក្រុមហ៊ុន គួរតែវិនិយោគលើមធ្យោបាយដឹកកម្មករ ឬសង់កន្លែងស្នាក់នៅសម្រាប់កម្មករ ដើម្បីកាត់បន្ថយគ្រោះថ្នាក់។ ចំណុចនេះ លោក ជាវ ប៊ុនរិទ្ធ ឆ្លើយតបថា រដ្ឋាភិបាលបានជំរុញហើយ ហើយក្រុមហ៊ុនខ្លះមានមធ្យោបាយដឹកជញ្ជូនខ្លួនឯងដែរ៖ «ដូចជានៅខាងខេត្តកោះកុង ក៏គេបានរៀបចំឲ្យដឹកជញ្ជូនកម្មករឲ្យមានសុវត្ថិភាព ហើយជាបន្តបន្ទាប់ក៏មានក្រុមហ៊ុនមួយចំនួនទៀត ក៏គេបាន និងកំពុងរៀបចំវិនិយោគទៅលើឡាន ដើម្បីដឹកបងប្អូនកម្មករកម្មការិនីយើងឲ្យមានសុវត្ថិភាព ហើយពាក់ព័ន្ធទៅនឹងរឿងចរាចរណ៍លើមធ្យោបាយដឹកជញ្ជូននេះ ឃើញថា គណៈកម្មការជាតិសុវត្ថិភាពចរាចរណ៍ផ្លូវគោក លោកបានចេញសេចក្ដីណែនាំ ក៏ដូចជាសេចក្ដីជូនដំណឹង ដើម្បីឲ្យបងប្អូនបើកបរទាំងអស់មានការប្រុងប្រយ័ត្នខ្ពស់ក្នុងការបើកបរ ហើយជំរុញឲ្យគាត់ប្ដូររថយន្តមួយចំនួន ទៅរករថយន្តមានសុវត្ថិភាពក្នុងការដឹកជញ្ជូនបងប្អូនកម្មករយើង»។
លោកបញ្ជាក់បន្ថែមថា នៅក្នុងកម្មវិធីធានារ៉ាប់រងបច្ចុប្បន្ន កម្មករដែលទទួលរងគ្រោះថ្នាក់ដូចនៅក្នុងពេលថ្មីៗនេះ ជាបន្ទុកគាំពាររបស់របបសន្តិសុខសង្គមក្រសួងការងារ៖ «គឺគាត់គ្រោះថ្នាក់ពេលធ្វើដំណើរពីផ្ទះគាត់ទៅកន្លែងធ្វើការនៅរោងចក្រ ហើយពីរោងចក្រទៅផ្ទះគាត់វិញ។ អ៊ីចឹងគ្រោះថ្នាក់នេះ ត្រូវបានទទួលធានារ៉ាប់រងពី ប.ស.ស ដូចជាការផ្ដល់ការព្យាបាលរហូតដល់ជាសះស្បើយ និងផ្ដល់អត្ថប្រយោជន៍ជាច្រើនទៀត ដែលមានចែងនៅក្នុងគោលនយោបាយរបបសន្តិសុខសង្គម ដែលរាជរដ្ឋាភិបាលបានកំណត់»។
គ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍ដែលកើតឡើងចំពោះកម្មករមានចំនួនច្រើនៗក្នុងមួយករណី បានកើតឡើងផ្ទួនៗជាបន្តបន្ទាប់ក្នុងខែធ្នូ នេះ។ កាលពីថ្ងៃទី១៦ ធ្នូ ឡានដឹកឧសបុកឡានដឹកកម្មករកម្មការិនីនៅខេត្តកំពង់ឆ្នាំង បណ្ដាលឲ្យកម្មករកម្មការិនីចំនួន ៣២នាក់រងរបួស។ នៅព្រឹកថ្ងៃទី២៣ ធ្នូ រថយន្តដឹកកម្មកររោងចក្រកាត់ដេរមួយគ្រឿង បានដាច់កាឡេក្រឡាប់នៅលើផ្លូវជាតិលេខ១ ត្រង់ចំណុចភូមិត្រពាំងផ្លុង សង្កាត់បាទី ក្រុងបាវិត ហើយបណ្ដាលឲ្យអ្នករបួសចំនួន ៤៤នាក់ ក្នុងនោះអ្នករបួសធ្ងន់មានចំនួន ១៥នាក់។
របាយការណ៍របស់នាយកដ្ឋានសណ្ដាប់ធ្នាប់នៃអគ្គស្នងការនគរបាលជាតិ បង្ហាញតួលេខថា គ្រាន់តែនៅថ្ងៃទី២៣ ធ្នូ គឺមានគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍ចំនួន ១០លើក មនុស្សរបួស ៦១នាក់ និងស្លាប់ ៤នាក់។ តួលេខពីថ្ងៃទី១ ដល់ថ្ងៃទី២៣ ធ្នូ មានគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍កើតឡើង ២៧៥លើក ធ្វើឲ្យមនុស្សស្លាប់ ១០៨នាក់ រងរបួសចំនួន ៥០៣នាក់។ នៅកម្ពុជា បច្ចុប្បន្ននេះ អ្នកស្លាប់ដោយសារគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍ មានចំនួនច្រើនជាងអ្នកស្លាប់ដោយសារជំងឺគ្រុនចាញ់ គ្រុនឈាម និងគ្រាប់មីនបូកបញ្ចូលគ្នាទៅទៀត៕
No comments:
Post a Comment